Tags

, ,

Zo lang als ik me al kan herinneren heb ik een passie voor mooie dingen – dingen die ík mooi vind welteverstaan.

Zwarte ribbroek
Ik herinner me nog de mooie strakke zwarte ribbroek die mijn moeder voor me kocht. Tijdens de middagpauze van school kwam er een busje langs de deur met kleding. Of mijn moeder interesse had? Tot mijn grote verbazing mocht ik toen zomaar een broek uitkiezen. Wat een heerlijkheid! Die broek is favoriet geweest tot ik er niet meer in paste. Een andere broek kan ik me ook nog goed herinneren, blauw met op de rechterknie een kikker genaaid. Afschuwelijk vond ik hem. Ik was er letterlijk ziek van als ik hem aan moest, zó lelijk. Hoe was het mogelijk dat mijn moeder dat niet zag? Als laatste redmiddel heb ik hem – na talloze gevechten waarin ik steevast het onderspit delfde – onderin mijn sokkenmand verstopt. Nog steeds weet ik heel goed wat ik wel en niet mooi vind. Alleen nu beperkt het zich niet meer tot kleding, maar gaat het ook over logo’s, websites, huisstijlen en vormgeving.

Professioneel logo
Wat wil je uitstralen naar je klanten? Wat zegt geel over jou of zwart? Is het handig om zelf een logo in elkaar te draaien (‘iedereen zegt dat ik dat zo leuk kan en ik ben inderdaad best handig al zeg ik het zelf’) of is ’t het waard om te investeren in het inschakelen van een ontwerper? Ik kies voor het laatste! Een ontwerper kan wat jij wilt uitstralen, wie je bedrijf is, vangen in vorm en kleur. Een professioneel logo straalt professionaliteit uit en een zelf geknutseld logo, tsja… dat straalt iets anders uit. Als jij zelf niet in je bedrijf witl investeren, waarom zou iemand anders dat wel doen?

Eerst investeren, dan incasseren
De kost gaat voor de baat uit, weten veel ondernemers. En dat betekent dus investeren, ook in de buitenkant. Want het oog wil ook wat. Zorg er dus voor dat je site, je logo, de manier waarop je je in social media presenteert met elkaar overeenkomen en uitstralen wat je wilt vertellen over jezelf en je bedrijf. Dan snappen klanten wie je bent en waar je voor staat. Die duidelijkheid zorgt voor een herkenbaar gezicht in de markt. En als je herkend wordt, dan kunnen klanten makkelijker op je afstappen…

Advertisements