Tags

, , ,

De kracht van een verhaal moet je niet onderschatten, zegt Raymond den Boestert in dagblad Trouw. Raymond is Verteller van het Jaar 2012, dus hij kan het weten. Wie tegenwoordig geen goed verhaal heeft, als ondernemer bijvoorbeeld, kan wel inpakken. En laat ik nou net vandaag geen goed verhaal hebben. Niet eens een slecht verhaal zelfs. Wat nu?

Inspiratieloos
’t Is weer tijd voor mijn  blog, maar ik heb al sinds maandag geen inspiratie.  Hartstikke leuk hoor als je fanatiek start met twee keer bloggen in de week, maar dan moet je dat natuurlijk wel volhouden (en genoeg inspiratie hebben). Hetzelfde geldt voor Twitter, Facebook en alle andere social media waar je actief op kunt zijn.

Continuïteit is belangrijk
Maar ja, je moet wel, want iedereen doet het. Dus dan kun jij niet achterblijven natuurlijk. Ehm… fout! Denk even verder dan je neus lang is: hoe ziet jouw blog, Facebook-pagina of Twitter-account er over een half jaar uit? Aangevreten door de motten, nog een paar zielige berichtjes van vier maanden geleden en staat het verder op instorten? Lijkt me niet de meest wenselijke reclame voor je bedrijf. Over een goed verhaal gesproken… men kan wel denken dat je failliet bent! Continuïteit is belangrijk, je moet jezelf regelmatig laten zien.

Actualiteit = goede reclame
‘Het is zo goed voor mijn zoekmachineoptimalisatie, al die accounts’, hoor ik regelmatig. Zeker, hoe meer je (actief) aanwezig bent op internet, hoe beter. Tenminste… als die informatie iets positiefs over je zegt. Levenloze pagina’s en verouderde websites zijn geen goede reclame. Maak keuzes en begin klein. Uitbreiden kan altijd nog. Start met iets dat je zeker vol kunt houden, simpelweg omdat je het leuk vindt. En als je dan toch even geen inspiratie hebt, zoals ik deze week, dan is het gewoon een kwestie van kiezen op elkaar en zin maken (zoals mijn moeder het vroeger zo verschrikkelijk irritant placht te zeggen).

Blogbaaldag
Ondernemer zijn is leuk, maar niet altijd. Soms heb je gewoon even geen zin in gedoe; geen zin in netwerken, acquisitie, bloggen of verantwoordelijkheid in het algemeen. Gewoon even de boel de boel laten. Dat kan: neem een baaldag! Maar daarna weer gewoon lekker aan het Twitteren, bloggen en Facebooken, anders had je er maar niet aan moeten beginnen!

www.lelixxor.nl


Advertenties