Tags

, ,

Ik zat vandaag te werken bij Seats2Meet toen mijn oog viel op een event dat binnenkort plaatsvindt. Mijn ogen lazen de tekst zonder echt geïnteresseerd te zijn. Ik wilde alweer aan het werk gaan toen de tekst een beetje tot me door begon te dringen en ik me realiseerde dat dit event dan misschien niet zo interessant is voor mij, maar wel voor iemand die ik ken. Hup, mailtje eruit!

Een tijdje later kreeg ik een e-mail terug van de bewuste persoon ‘bedankt voor de tip, ik heb me ingeschreven’. Een paar dagen eerder had ik een soortgelijk iets, waardoor ik iemand aan een interessante afspraak kon helpen. Hoe komt het dat ik bij bepaalde onderwerpen meteen een gezicht voor mijn geestesoog zie verschijnen?

Personal branding
Deze mensen hebben een duidelijk verhaal en vertellen dat ook. Personal branding dus. Personal Branding is het ontdekken, zichtbaar maken en versterken van je talenten en onderscheidende waarde. Mensen weten waar je voor staat en wat je levert. Hoe beter je dat uitdraagt, hoe eerder je op iemands netvlies verschijnt als jouw dienst, product of onderwerp ter sprake komt.

Extra ogen
Hoe goed je ook bent, hoe hoog je IQ ook is en hoe concurrerend jouw prijzen ook zijn, als je klanten je niet weten te vinden, heb je een probleem. Je kunt dus altijd wel extra oren en ogen gebruiken die je waarschuwen als er iets interessants voor je langskomt. Of nog beter: mensen die potentiële klanten op jou attenderen. Dit kan alleen als de mensen in jouw netwerk precies weten wat je doet.

Jij als merk
Wil je dat klanten je vinden, dan moet je dus investeren in je eigen verhaal. Wie ben je en waar sta je voor? Wat lever je en wat is jouw meerwaarde? Wat maakt je uniek? Je persoonlijke verhaal is de basis voor je succes. Maar hoe doe je dat, jezelf als merk neerzetten? Daar ga ik het in mijn volgende blogbericht over hebben. Personal branding to be continued…

www.lelixxor.nl

Advertisements