Tags

, , , , , , , ,

Er is licht aan het einde van de tunnel. Je hoopt het, maar soms ben je er niet meer zo zeker van. Dan is het fijn als je opeens weer daglicht ziet gloren in de verte. Je komt er wel! We zijn aanbeland bij stap 10 in de reis van de held. De reis is bijna ten einde.

Je loopt nog in het donker, dus je bent nog niet helemaal uit de misère. Toch weet je dat je nog even vol moet houden en dan komt het allemaal goed. Nog niet opgeven, niet bij de pakken neer zitten. Nog even doorbijten en je kunt de overwinning claimen.

De laatste loodjes…
In het dagelijks leven spreken we over muisjes die nog een staartje krijgen of de laatste loodjes die het zwaarst wegen. Je loopt al op je tandvlees, maar je moet voor je vakantie nog wel die belangrijke klus goed afronden. Je dacht dat de onenigheid met je partner opgelost was, maar er moet toch nog een keer stevig met elkaar gesproken worden, voordat het probleem écht de wereld uit is. Of, wat ik me nog goed kan herinneren als kind: stiekem bij de snoeppot zien te komen is één, je moet er ook weer ongezien vandaan komen met je mond vol.

Stapje harder lopen
Zo is het met personal branding ook: je werk goed doen en kwaliteit leveren is één, maar doe je ook iets extra’s? Loop jij dat stapje harder? Als je precies doet wat nodig is, wat onderscheidt jou dan van de rest? Als je stopt waar iedereen stopt, val je niet op. Even wat meer moeite doen voor je offerte, extra nazorg bieden of juist je gezicht laten zien en je er niet met een telefoontje van af maken. Dat maakt dat je herinnerd wordt.

Aanstekend enthousiasme
Pfff… wat een gedoe zeg, al die moeite. Waarom een half uur extra besteden als je ook een terrasje kunt pakken? Als je er zo over denkt, is het misschien handig om na te denken hoe leuk je je werk nog vindt. Als je plezier hebt in je werk, zet je die stap automatisch. Je bent niet te stoppen. Mensen die enthousiast zijn over hun werk zijn prettig om mee samen te werken en niet alleen omdat ze net iets meer doen. Ze motiveren en inspireren, weten anderen mee te krijgen.

Lol in je werk
Wil jij jezelf als sterk merk neerzetten? Zorg ervoor dat je lol hebt in wat je doet, dan is je personal branding een fluitje van een cent! Aan het einde van de tunnel staan de klanten op je te wachten, want wie wil er nu niet samenwerken met zo iemand als jij?

Wil je de reis van de held op de voet volgen? Treed in zijn voetsporen:

1e stap
2e stap
3e stap
4e stap
5e stap
6e stap
7e stap
8e stap
9e stap

www.lelixxor.nl

Advertisements