Tags

, , , , , , , , , , , , , ,

Aaarghhh… heb je dat ook wel eens, dat je het liefst je laptop het raam uit kiepert en zelf met je hoofd onder de dekens kruipt, omdat het die dag allemaal niet meezit? Je internetverbinding lijkt uit het stenen tijdperk te komen en het gaat allemaal niet zoals je wilt. Je bent druk druk druk, maar wat dóe je nu eigenlijk?

Je bent de hele dag bezig met allerlei dingen, maar aan het einde van de dag heb je een onbevredigd gevoel alsof er niets uit je handen is gekomen. Duidelijk een gevalletje van activiteit die niet hetzelfde is als effectiviteit. Druk zijn betekent namelijk niet automatisch dat je je doelen ook bereikt.

’t Is oneerlijk verdeeld
Je kent vast wel van die mensen die elke maand een week vrij nemen en toch al hun werk af krijgen of mensen die er jaloersmakende werkdagen op na houden, terwijl jij in het weekend nog aan het zwoegen bent.

Druk met je personal branding
Dat kan jij ook! Als je maar voor een sterke personal brand zorgt. Heb je die niet, dan loop je gemakkelijk in de ‘actief-maar-niet-effectief’-valkuil. Je kunt de ene na de andere netwerkbijeenkomst aflopen, tien twitterberichten per dag versturen, prachtige visitekaartjes uitdelen met een verwijzing naar je website, je Linkedin- en Facebook-pagina tiptop bijhouden en toch weten mensen je niet te vinden. Of je krijgt wel opdrachten, maar nou net niet die opdrachten waar je blij van wordt. Wat doe je verkeerd, vraag je jezelf inmiddels wanhopig af.

Wat je wel wilt
Wat je natuurlijk wilt, is dat mensen je weten te vinden voor opdrachten die jij leuk vindt en waar je energie van krijgt. Je wilt genoeg tijd overhouden voor je privéleven en toch nog genoeg geld verdienen om van te leven. Dat kan geregeld worden, als je je personal branding maar goed geregeld hebt.

Effectief actief
Personal branding heeft namelijk alles te maken met jouw persoontje. Met wat jij wilt, wat jij belangrijk vindt en waar jij blij van wordt. En ook waar jij goed in bent. Als je effectief actief wilt zijn, is het essentieel om dat te weten van jezelf. Dan kun je namelijk goed aangeven voor welke klanten jij een toegevoegde waarde bent, dankzij jouw kwaliteiten, maar ook door jouw passie en inzet.

Gericht aan de slag
Als je weet welke klanten bij je passen, kun je jouw netwerk inzetten om deze klanten te vinden. Je schiet niet met een schot hagel, maar gaat heel gericht te werk. Bedenk eens wat je met die tijdsbesparing allemaal kunt doen!

www.lelixxor.nl

Advertisements