Tags

, , , , , ,

Verhalen zijn overal. Ze liggen op straat, dwarrelen rond op het werk en staan gewoon in je koelkast. En daar word ik dan zo blij van op de vroege ochtend!Verhalen in je koelkast

Met mijn nog slaperige hoofd drink ik de thee op die Glenn voor me heeft klaargezet en ondertussen pak ik een glas uit de kast. ‘k Doe de koelkast open en pak uit de deur een pak Innocent smoothie in mijn favoriete smaak appel-kiwi-limoen.

Appelhelden
De verpakkingen van Innocent hebben altijd mijn volle aandacht, want ze zijn zo grappig. Ik krijg het gevoel dat er tegen mij persoonlijk gepraat wordt. Degene die het pak gemaakt heeft moet dit ongetwijfeld met heel veel plezier en liefde doen, dat kan niet anders. De ingrediëntenlijst alleen al is een feestje om naar te kijken, maar als je het pak omdraait wordt het nog leuker. De vorige keer stonden er allerlei dingen op om in vijf minuten te doen, zoals het slijpen van alle potloden die je kunt vinden of de trap op en neer rennen. Deze keer staat er een verhaal op over twee medewerkers van Innocent die aan deze smoothie hebben gewerkt, de ‘apple superheroes’.

Positief
Veel verpakkingen zijn saai of schreeuwen luidruchtig hun merknaam. Niet iets waar je langer dan nodig naar kijkt. Ik vind het geweldig dat Innocent van elk pak een feestje maakt en je persoonlijk aanspreekt; dat geeft mij een positief gevoel over het merk.

Slingers ophangen
Niet alles op de verpakking is perse nuttig of gaat over de inhoud. En dat hoeft ook niet. Dat zet mij aan het denken over personal branding. Je doet je ding en je doet het goed, maar maak je er ook een feestje van? Hoeveel moeite kost eigenlijk om slingers op te hangen bij wat je doet?  Om net die persoonlijke noot toe te voegen of iets extra’s te doen? Om iets grappigs te doen of iets wat niet direct tot jouw vakgebied behoort?

Leuker maken
Dat zijn de dingen waar je mee opvalt, waar je punten mee kunt scoren en waarmee je jezelf laat zien. Het hoeft niet altijd over je werk te gaan of over je vakgebied. Laat ook zien wat je daarnaast doet, wat je leuk vindt of waar je blij van wordt. Op die manier krijg je andere lijntjes met mensen. Leuker kunnen we het wel maken!

www.lelixxor.nl

Advertenties