Tags

, , ,

Stel… over vijf jaar word je geïnterviewd voor de Libelle. Welk verhaal heb je dan te vertellen? En wat als het niet de Libelle is, maar de Elsevier, een vakblad of de Volkskrant, hoe ziet je verhaal er dan uit?

Misschien schieten er wat flarden van beelden door je hoofd en heb je het idee dat je wel aardig weet hoe je verhaal er over vijf jaar uitziet. Of misschien blijft het allemaal angstaanjagend blanco. Help… zou ik moeten weten hoe het er over vijf jaar uitziet?

Hoe je er ook inzit, of je nadenkt over je privéverhaal, dat van je eigen bedrijf of de organisatie waar je werkt, het kan heel lonend zijn om dat interview gewoon eens op te gaan schrijven. Het dwingt je om over een aantal zaken na te denken:

  • waarom wil dit blad een interview met je over vijf jaar?
  • wat heb je te vertellen?
  • hoe vertel je het verhaal aan die specifieke doelgroep; wat licht je eruit en wat juist niet?

Als je je interview uitgeschreven hebt – wat misschien best wat bloed, zweet en tranen kost – bedenk dan eens waarom je juist dit geschreven hebt? Is dit inderdaad wat je wilt bereiken? Of heb je het idee dat anderen dit van je verwachten? En als je het leest, word je er dan blij van, krijg je energie? Als dat niet het geval is, zit je duidelijk in het verkeerde verhaal en kun je beter nadenken over een verhaal waar je wel energie van krijgt.

Als je nu al uitkijkt naar dat interview over vijf jaar, maak dan een stappenplan om ervoor te zorgen dat je straks daadwerkelijk in de situatie zit die je zojuist op papier gecreëerd hebt. Maak van je droomverhaal een waargebeurd verhaal.

www.lelixxor.nl

Advertenties